Let us end with a little bit of sunshine.

Ik denk, ik hoop dat u wel eens een museum voor schone kunsten hebt bezocht. Elke kunstwerk toont een geschiedkundige gebeurtenis of mythe of Bijbelverhaal of … . Zo’n museum is een complete cursus geschiedenis. Kijk maar eens naar het prentenkabinet van het vak ‘religie, zingeving en levensbeschouwing'. 

Even now 
Ook in deze corona-crisis gaan kunstenaars aan de slag om beelden te maken over de actuele denkwijzen en doeningen. Banksy bijvoorbeeld liet zijn fantasie de volle loop gaan en maakte nog een aantal bijzondere straatkunstwerken met de verplegers als helden is zijn achterhoofd. 

Kunstwerk Banksy.


Little bit of Sunshine
 

Ik wilde deze laatste blog wijden aan kunst omdat veel mensen dit associëren met schoonheid, creativiteit en hoog aanzien. Bij deze complete blogreeks hebt u vooral kennis gemaakt met die ‘wilted flowers’ waarover ik sprak in mijn eerst blog dus laten we afsluiten met een beetje van die ‘sunshine’. 

Om deze blogreeks af te sluiten stel ik voor dat we samen een virtuele wandeling maken door de schoonheid van de kunst : kunst online

Reacties

  1. Dag Joyca! Dit is een prachtige afsluiter. Ik vond dit werk van Banksy ook top! Op onze leeftijd moeten we wat meer nadenken over kunst. De beste museums heb ik toch wel bezocht in New York, maar ik wil wel heel graag met jou eens naar het SMAK ;) Nog veel succes met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten